+ dag dig dug +

February 13, 2013

Journey To The South- Part 2 Hotel Sentral Jb & Senibong Seafood Village

Assalamualaikum,

Ok, dah beli makanan bungkus..makan kat tempat..update entry laju² dan hopefully dapat jeling 1 2 soalan test kejap lagi. Fuuhhhh fuhhh...here goes.

Soooooooo...setelah melepak-lepak buang masa kat JPO lantas kami pun beredar ke JB untuk check-in hotel. Masa tu jam dah menunjukkan pukul 6 petang kot. Hotel ni kami dah book earlier untuk mengelakkan fully book di saat-saat akhir. Kami pilih Hotel Sentral JB yang sangat berpadanan harganya dengan bajet yang kami ada. Pakej untuk 2 malam ialah RM250 sahaja. Murah ke tak tu? Inclusive brrakfast yang ala² boleh lah....tapi yang paling penting bilik baru, bersih dan toilet pun bersih. Dan juga paling penting ialah 5 minit perjalanan menaiki kenderaan ke causeway. Yuhuuu, dari tingkap bilik hotel boleh nampak causeway. Berhadapan dengan hotel ni ada hotel Aman Puri dan juga Grand Bluwave Hotel. Ada satu lagi hotel yang seakan-akan sama namanya tapi terbalik sikit JB Central Hotel. Bijak ke tidak pilih nama dekat2 macam tu? Nasib baik tak salah check-in tau.






Ucu Eka kena layan kanak² dalam kids room.
Oh kids room ni kat lobby hotel.

Ok, lepas freshen up a bit, rehat² dan menunaikan kewajipan kami pun bergerak menuju ke Senibong Seafood Village di Permas Jaya untuk makan malam. Banyak pilihan gerai disitu tapi kakak kedai depan sekali dah pujuk rayu kitorang, kami pun tak kisah makan mana so masuk je lah. Alhamdulillah the foods was great. Sedap sangat sampai kembung perut. 


Cucu mintak menan kat Nenek Nah.
Ibu tengah nego harga tapi Nyonya ni kerek giler seh.
Malas nak gaduh.

Butter prawn

This boy suka sangat cat.
Tak hirau makanan di depan. so not him.
HAHAHA

Sedappp sedapppp nyerrr sedappp nyerrr.

Kedai ni sangat recommended layanan bagus makan cepat sampai dan paling penting sedap. Lupa nama kedai tapi kedai pertama yang korang nampak bila sampai kat situ lah. So kalau ke JB jangan lupa singgah Senibong Seafood Village ni ok sayang?

Ok memang tak boleh update panjang berjela. Bukan mengada nak buat sampai ber part-part ni. Masa mencemburui sangat². So husband, nanti I sambung lagi k (tuju buat husband yang setiap hari cek blog ni update ke tak..peminat setia.) Thank you. Bahahahahahha

Till then, toodles!!



5 comments:

welcome to preggieland dear