+ dag dig dug +

December 7, 2012

Melaka Part II

Assalamualaikum,

Sambungan dari cerita semalam. Hari kedua di Melaka masa tu hari Jumaat so waktu agak terhad untuk kami berjalan ke sana ke mari sebab solat Jumaat perlu diutamakan. Pagi² turun breakfast dulu dekat hotel. Breakfast buffet adalah superb! Suka semua makanan yang ada banyak pilihan dan sedap.

Hari ini saya malas edit gambau, maka terimalah seadanya. Huhu.





Lepas kenyang perut suka hati apa lagi...jom terjun pool! Weeehuuuuuuu! Pool dia besar dan sesuai untuk perenang² practice. Sebab apa tau, ada 2 3 budak² training kat sini. Ada sorang chinese boy ni Mak dia garang gila. Adus, tension je tengok anak dia. Maybe dia nak anak dia jadi wakil Olimpik kelak. I wish u all the best boy!




Add caption

Hello baby Ibu!!

I tak mandi sebab air adalah sejuk sangat bagi diriku tapi tidak bagi Ariff Haikal. Mula² mandi jugalah sikit² lepas tu dah takbleh tahan terus suruh Abi pulak ganti Ibu. Ibu duduk tepi macam ikan dugong duyung. Erk, baju mandi Kakal ni dah hampir tetas lah. Hahahaha. Kita beli lain nanti ye. Kesian Ibu tengok. 

Lepas dah puas berendam agak² sejam lebih kitorang naik bilik balik untuk bersiap. Dalam pukul 11 keluar balik cari masjid dan pi kedai makan. Asam pedas ikan pari satuuuuuuu!!!!

Kalau memalam pakai cenggini lari Ibu!





Arghhhh terus lapar jadinya tengok gambar makanan. HUHU. Inilah kedai yang kami akan singgah tiap kali ke Melaka ni. Mesti singgah! Sedap sangat asam pedas dia. Tapi kalau u olls tau tempat lain yang lebih sedap sharelah dengan saya. Lenkali boleh singgah tempat lain pula. Sekali lagi saya pilih asam pedas ikan pari (dah tu jer ikan laki I boleh makan) lepas tu amek lauk lain sikit untuk budak kicik itu.

edited : kedai ni dekat dengan dataran pahlawan & menara taming sari. Berdepan tu ada rumah kedai yang ada Hotel Seri Costa. Dia dekat area situ lah kena pusing² sikit cari.

Ok lepas tu cerita terhenti di sini sebab I tak solat lagi. HUHU. Nanti sambung balik ah.


XOXO,

F



PUBLISHHHH!!!


ok dah jadi annoying pulak benda ni.


Bai!

5 comments:

  1. sis... dapat cari coconut shake tak? orang kata best benda tu..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. :( tak sempat pi awak..cadang nak pi sebelum balik tapi hujan lebat sangat pula

      Delete
  2. bestnya jalan2
    suka tgk family sis

    ReplyDelete
  3. melaka mmg best kan fie..walaupun org kata.."dekat sangat" tp puas hati...kan

    elly..

    ReplyDelete

welcome to preggieland dear