+ dag dig dug +

July 19, 2012

BBQ & Steamboat Liki-Liki, Platinum Walk Danau Kota.

Assalamualaikum,

Salam Sejahtera.

Hujan ye pagi ini. Maka saya telah terlambat masuk office. Thumb print confirm lah merah. Attendance haku dah lah HIJAU ye bulan lepas. Tskkkk. Tapi alasan HUJAN pasti diterima, kan kan kan? HEHE.

Siapa suka makan buffet steamboat angkat keyboard sekarang!!!

Saya suka juga tapi selalu jumpa buffet steamboat ni mahal gila lah. Mahal untuk saya yang tak makan banyak ni, mahal untuk Suami saya yang tak makan seafood ittew. Jadi sebeluam Ramadhan bermula, kami pun mencuba lah salah satu restoran yang pernah masuk rancangan Jalan² Cari Makan dan pernah juga masuk surat khabar. Saja nak try macam mana.

Masa kami sampai tu, macam syak wasangka pula nak makan situ. Sebabnya TAK ADA ORANG makan kat situ. Jadi macam was-was. Sedap ke tidak ni, berbaloi ke dengan harga yang dibayar. Last² masuk je lah sebab dah sampai pun kan. Memang kitorang je pun yamg amek set buffet steamboat. Yang lain ala carte saja. Memang kitorang buat macam restoran sendiri. Bapa kali Abi ulang alik amek makanan. 

From my humble view, saya bagi 7/10 bintang untuk LIKI-LIKI. Buffet ok ok saja banyak juga pilihan tapi tak boleh lawan FLAMING STEAMBOAT lah kan. Seafood tak banyak pilihan tapi bolehhhlah untuk kami berdua yang memang jenis tak reti makan buffet ni. Sebab perut cepat sangat fully loaded. Ada juga pulut mangga, laksa, nasi goreng dan bubur kacang sebagai sampingan.

Tapi yang menarik bagi saya LIKI-LIKI bukan saja ada steamboat malahan BBQ juga. Daging, ayam, sotong, udang semua diperap dan kita tinggal letak atas periuk je untuk di BBQ kan. Dan yang menariknya lagi dapur LIKI-LIKI tak guna tong gas gabak yang setiap kali makan steamboat fobia nya aku takut meletup. Dapur diorang guna arang u olls. Ambil masa sikitlah nak bakar arang tu kan. Berasap sikit mula² tapi lepas tu ok dah.




Buluh buluh di sana sini.

Budak mengantuk..kesian.

BBQ

Pulut Mangga

Orang tamak selalu rugi, jangan tamak nanti kena charge!

Periuk.
Yang belah atas BBQ, belah tepi tu steamboat.



Berminat? Ini alamatnya..
selamat mencuba!!

Liki Liki Restaurant
Korean Thai BBQ & Steamboat
47-0 Platinum Walk
Jalan Langkawi
53300 Setapak
Kuala Lumpur



4 comments:

  1. dapnyer..saya pun suker steamboat.saya dh angkat keybord sekarang.hehhee

    ReplyDelete
  2. Sedapnyer..tringin nk mkn steamoat mcm ni tp susah nk dpt area penang i :p

    ReplyDelete
  3. bestnya..nani dan suami suka makan stembot tapi suami lagi sukaaaaaaaa...kalau berekesempatan bolehla pergi tapi bila la tu agaknya..thanx for the info

    ReplyDelete

welcome to preggieland dear