+ dag dig dug +

July 11, 2010

ibu kena kuat

lagi 2 hari nak kembali semula ke opis.

tuhan je lah yang tahu hati saya sekarang. sampai harini tak jumpa babysitter yang available untuk jaga kakal. tskk. other option ialah hantar taska. sayu gila hati. haruslah saya menangis di hari itu nanti. saya tau saya kena letak kepercayaan pada mereka untuk jaga kakal.

tapi dengar cerita-cerita pasal baby yang letak kat taska jadi macam-macam buat jantung saya macam nak pecah. ye, saya kena kuat. kena tawakal. harap-harap Allah lindungi dan jauhkan dari perkara yang buruk.

saya risau sebab kakal ni cepat tersedak. kadang-kadang tengah tidur dia boleh muntah. minum air masak pun boleh tersedak. saya tak pernah bagi susu masa dia baring. takut sangat. tiap kali menyusu saya akan pegang dia. taska adakah nak buat begitu?

saya risau. kakal tidur sekarang mesti nak terjerit-jerit dulu baru dia lelap. saya kena selawat-selawat pastu dukung dia baru dia lena. taska adakah nak buat begitu? 

tapi terpaksalah ibu hantar kakal pergi nursery juga sayang. harap-harap kakal dapat sesuaikan diri. be a good boy ok sayang. jangan bagi ibu risau. 

ibu sayang kakal.

ibu kena kuat.

6 comments:

  1. wardah, fashya pun dl berfikir macam tu, dalam pantang susahnye kite nak jaga dia, terfikir nti dekat taska nak ke diorg buat macam ape yang kite buat. InsyaAllah, tawakal saja pada Allah,semoga dipermudahkan, baby mmg mula2 dia kuat meragam, nti bile die pah pandai pandang2 org, die tak meragam da...husna dl pun camtu, skrg da Alhamdulillah.....

    bertenang je ok...kene kuatkan semangat n cekalkan hati.. :)

    ReplyDelete
  2. insyaAllah kakal boleh..slalu la bedoa kan.. kat mane² pun ade bahaya nye xkire tempat,cuma bila di taska kite kene sentiasa pesan & igt mengingatkan pd penjaga yg menjaga nye..insyaAllah.. dun wory k..kakal gud boy..;)

    ReplyDelete
  3. kuat ye...dengar kata hati..insyaAllah..tapi jangan ikut kata hati bercampur emosi..dun weri :)

    ReplyDelete
  4. susah kan camtu?
    tp..nak wat camne.takde choice.kena tinggal gak
    doalah banyak2.mudah2an diorang jaga haikal dgn baik

    ReplyDelete
  5. Betul tu..wardah kena kuatkan semangat tau.....

    ReplyDelete
  6. fasya : kan? hati mesti sgt risau. harap2 haikal mcm husna. :)

    azne : Insya'Allah kakal gud boy cam ibu dia. :p

    sangratoo : ye..baiklah

    zuris : tulah mmg xde choice dah ni.

    yatie : tq awak.. :)

    ReplyDelete

welcome to preggieland dear