+ dag dig dug +

June 19, 2010

BJ dah sebulan.. :)

posisi tidur kegemaran Haikal. hensap!!


sedar tak sedar dah sebulan dah budak tecik ni. makin banyak 'pandai'nya. sekarang dah pandai nak main. sebut je nama dia laju je dia akan cari arah suara tu. lagi2 kalau abi dia yang tegur. siap terkulat2 tersenyum2 pandang abi.takda masa sangat saya nak bercerita. maklumlah pergerakan agak terbatas sepanjang musim berpantang ni. buat benda semua ala2 pencuri. terhendap-hendap. hehe.

entry sebelum ni agak kontroversi kan? Alhamdulillah, saya boleh terima apa yang terjadi. semua ada hikmah. mungkin Allah senangkan sepanjang waktu saya mengandung kan Haikal then waktu bersalin pun tak lama. mungkin Allah nak uji saya waktu selepas pantang ni. panjang cerita yang saya nak kongsi. tapi tiada masa.

Insya'Allah, lepas dah naik keja nanti saya share. bagi saya benda ni sangat penting bagi ibu-ibu yang sedang mengandung lagi2 anak pertama. sebab saya sendiri tak aware pasal benda tu dan ambil sambil lewa. sudahnya, badan sendiri yang tanggung.

ya, lagi 4 hari saya merdeka dari berpantang ni. tapi saya terpaksa sambung pantang. bersalin haritu normal, tapi lepas 4 minggu saya kena lalui satu minor surgery. jadi kena sambung pantang macam cesar pula.

Alhamdulillah, saya sedang recover perlahan-lahan. mental dan fizikal. masa buat dressing, doktor pun tanya kat saya ok ke. dia kata sesetengah orang cannot handle the pressure, dia suruh saya kuat dan cakap benda ni masalah kecil saja.

dan saya rasa, selepas berjaya melahirkan seorang insan ke dunia, saya boleh melalui apa sahaja..untuk dia..

ibu sayang kamu Ariff Haikal.

8 comments:

  1. mane punye blog ko amek daaaaaaaaaa.. mule2 baek punye taip puting tetek.. pastu dah 'teringat' balik agaknya si penulis tu baru kata buah dada! bodow.. speedy recovery ya! Insylh jangan risau, medication zaman skang canggih belaka

    ReplyDelete
  2. salam.. besar dh BJ... sume yg terjadi ade hikmahnye kn.....

    ReplyDelete
  3. alaaa kiutnye haikal pakai rompes..;) dpt gak haikal pakai rompes kn.. hehe..

    ReplyDelete
  4. tahniah n syabas kerana tabah dan berjaya motivasikan diri utk menghadapi situasi yg sedang wardah alami skrg....

    ReplyDelete
  5. hai fie...
    ok la tu...semuanya ada hikmahnya kan? Tapi sebenarnya semua tu kita boleh handle...ini akan mengajar kita tentang sabar,tabah, kuat....hehehe...

    ReplyDelete
  6. mayin : hamid arshad x silap. biaselah mula2 dia agak x teringat agaknye. tq mayin. mayin ok?

    azne : skarang asek pakai rompers je. hehehe

    yatie : thanks awak..

    linda : nape ko bagi nasihat pastu ko ketawa ha? hahaha.

    ReplyDelete
  7. wei...tak la...sbb aku rasa tetiba aku mcm skema....

    ReplyDelete
  8. HADAPI DGN SENYUMAN..SEMUA YG TERJADI BIAR TERJADI..HADAPI DENGAN TENANG JIWA...SEMUA KAN BAIK2 SAJA...

    ReplyDelete

welcome to preggieland dear