+ dag dig dug +

April 16, 2010

terlambat sudah!

saya baru lepas call Vision College. konon² nak buat detail 4d scan tu. tapi sudah terlambat! 4d scan hanya boleh dibuat pada minggu ke 26-30 sahaja. kalau lebih kena caj lebih. begitu pula. sebelum ini masa diskusi dengan suami, dia kata takyah buat. tapi semalam bila dapat scan 4d masa check-up dekat pusrawi dia jadi eksited pula. terus suruh saya tanya kat VisIon College tu. sorry lah b, its too late! hahaha, takpelah next pregnancy kita buat ok. Insya'Allah.

so here's the contact number for Vision College. sesiapa yang rasa nak buat tu boleh call and buat appointment dulu ok.

Vision College : 03-7803 8300

check-up haritu went well. tapi kantoi dengan doc sebab tak makan vitamin. huhuk. takleh telan lah doc. saya dah cuba sedaya upaya saya. janganlah marah. hehehe. semua ok. BP ok. urine ok. baby Alahmdulillah ok. doc kata air ketuban masih banyak. baby pun belum engaged (belum masuk laluan) jadi mungkin lambat lagi nak bersalin. tapi, uri dah matang. dia kata ada putih2 tandanya uri dah matang atau saya ada darah tinggi. tapi check BP masih ok. so, belum tau lagi.

next checkp up adalah another 2 weeks.

hujung-hujung pregnancy ni banyak pula aktiviti hujung minggu. ada kendurilah, birthday la, warehouse sale Pureen la (hahahaha), kenduri kahwin lagi. semua rasa nak pergi. Midah Kukis dah risau. janganlah saya terbersalin masa dia outstation ke Penang nanti. Jaja pun sama. takut saya bersalin masa dia pergi cuti-cuti Malaysia nanti. adui, macamlah saya boleh tahan-tahankan.

sekarang dah mula buat list kerja-kerja yang harus di delegate kepada orang lain di opis. senang sikit buat awal-awal. mana tahu terbersalin awal kan. yang tertunggak semua dah settle. tinggal yang current sahaja yang masih ada dalam bilik Bos tak sign² lagi. cepat sikit Bos! jangan lampi sangat boleh? hahaha.

dan perkara yang paling mengganggu fikiran ialah Project Paper tak siap lagi. malas sangat lah nak buat. tapi kena buat dan kene submit by end of this month. *sigh*. Ya Allah, berilah kekuatan dan kerajinan untuk saya siapkan semua tu sebelum bersalin. Amin.

3 comments:

  1. reen pon same.. da terlambat nk wat 4d scan.. xde rezeki la.. tgu la rezeki akan dtg.. heee

    ReplyDelete
  2. I tak sempat pun buat 4D rasa cam rugi la pulak.. Hehe xperla nxt pregnancy lah kn awak..

    ReplyDelete
  3. reen : tu lah reen, xda rezeki kali ni..

    azie : next pregnancy buat cepat2..hehe

    ReplyDelete

welcome to preggieland dear