+ dag dig dug +

July 10, 2015

Ho Ho Ho..Horlicks!

Assalamualaikum,


Salam 19 Ramadhan. Diam tak diam lagi 11 hari je berbaik Ramadhan kali ni. Semoga kita terus istiqamah meneruskan baki-baki Ramadhan ini.

Malam semalam kami berbuka kat rumah Nanny Midah. Macam-macam jenis lauk-pauk lah masuk dalam perut ni. Kenyang giler! Selalunya sahur kitorang memang makan light-light je. Kadang-kadang roti ke biskut ke. Macam mana simple pun kena juga bangun sahur. Sahur kan sunnah? Kalau bangun dapat pahala tau. Kena tamak pahala Ramadhan ni sebab bukan senang nak dapat kan?


Ok disebabkan malam tadi dah melantak banyak sangat. Perut rasa sebu sampai ke sahur. Termenung sekejap kat dapur fikir nak makan apa. Kalau tak sahur apa-apa memang tak boleh lah. Lagi pula masih menyusu Umar Nadeem. Kenalah makan or minum sesuatu yang membekalkan nutrisi kan? Oh then baru teringat ada Horlicks Sahur Kit kat dapur. So, terus bancuh 2 gelas. 1 untuk suami, 1 untuk saya. Cukup kenyang #sahurdenganhorlikcs ni.

New flavor u oll! Must try!








Nah Abi minum Horlicks yang padat dengan nutri untuk sumber pemakanan yang lengkap!

Bagi yang belum buat kuih raya tu boleh lah try Horlicks ni masuk dalam resepi biskut raya or hidangan raya korang. Haa, be creative katenye.

Resepi.

Cukup ke bersahur dengan Horlicks?

Cukup. Sebabnya Horlicks ni padat dengan 23 nutrisi yang penting untuk pertumbuhan dan pembangunan yang merangkumi vitamin dan mineral, kebaikan semula jadi susu, serat pemakanan, barli malt dan gandum. Tambahan pula, Horlicks dirumus daripada susu, barli bermalt dan gandun tapa pewarna, perasa, pemanis atau bahan awet tiruan. Dua hidangan Horlicks akan memberi manfaat pemakanan sihat kerana ia mengandungi 115% daripada Reference Nutrient Intake (RNI) harian untuk  Kalsium, 41% daripada RNI harian ion, lebih daripada 80% daripada Vitamin A, B1 dan B2, dan 72 % daripada RNI harian Zinc1.

Horlicks bagus untuk kanak-kanak?

Kakal belum boleh berpuasa lagi. InsyaAllah tahun depan start ajar dia berpuasa. Memang bagus kalau kanak-kanak ambil Horlicks ni semasa bersahur. Minum secawan Horlicks semasa sahur akan membekalkan anak-anak dengan sumber serat pemakanan baik yang diperlukan. Serat boleh membantu untuk menyokong sistem penghadaman mereka yang selalunya puasa boleh meningkatkan tahap keasidan perut. Kekurangan serat akan menyebabkan perasaan terbakar dalam perut akibat pengumpulan asid. Jumlah serat yang tepat akan mengimbangi tahap keasidan dalam perut dan melambatkan rasa lapar, dengan mewujudkan rasa kenyang.

Horlicks melengkapi nilai pemakanan yang diperlukan kerana ia adalah sumber yang kaya dengan serat pemakanan. Pada masa yang sama, Horlicks juga diperkaya dengan kalsium, vitamin D, asid folik, multi-vitamin dan mineral yang diperlukan untuk membantu mereka berjaga-jaga di sekolah sepanjang tempoh puasa dan menyokong pertumbuhan mereka secara keseluruhan.

Sempena Ramadhan kali ni, Horlicks telah mengadakan Horlicks Ramadan Campaign #sahurdenganhorlicks. Bagi menyokong kempen ini, Horlicks Malaysia sedang menjalankan satu pertandingan media sosial dari 18 jun - 16 Julai 2015. Pada masa yang sama, ada juga contest online yang lain seperti:

-     Hashtag: The public can share their innovative Sahur recipes by uploading photographs onto their social media platforms with #SahurdenganHorlicks.
-    Facebook Page: Mothers are invited to submit their children’s interesting fasting experiences on the Facebook page.
5 winners with the most captivating entries will walk away with ONE YEAR supply of Horlicks products.

Untuk maklumat lanjut boleh lawati website Horlicks kat link bawah ni.

Horlicks’ Website:

Klik link ni untuk Horlicks Ramadan Experience Contest (Terms & Conditions):


Haa yang ini korang kena tengok. HAHAHA. Pengalaman anak-anak semasa berpuasa. Memang geli hati… 



No comments:

Post a Comment

welcome to preggieland dear